zondag 13 oktober 2024

Zondagfoto


Eindelijk heeft Bibi haar plekje gevonden!

Het heeft alles bij elkaar zeker 9 maanden geduurd voor de poes zich hier in Breskens een beetje thuis is gaan voelen.

Ze was er zeer duidelijk over dat ze het hier in dit huis niet zag zitten. 

Ontlasten deed ze uit protest naast de bak, bij voorkeur in verschillende hoeken van de serre.

Spugen deed ze op de deurmat.

En verder ging ze zoveel mogelijk naar buiten  om niet meer binnen te willen komen.

Etens- en drinkbakje moesten voor mevrouw zelfs een tijdje bij de voordeur worden gezet, want verder kwam ze niet. Het was dan ook niet vreemd dat ze in die tijd erg mager werd, want buurtpoezen roken natuurlijk ook dat hier wel iets te halen viel.

Nadat ik een vilten mandje bij de Action had gekocht heb ik dat heel nonchalant op tafel in de serre laten staan. Ze had het snel gevonden en heeft het zich helemaal toegeëigend. De eerste 48 uur is ze er nauwelijks uit geweest.

Nu is het haar eigen vaste plek. En die verkiest ze nog steeds boven ‘s avonds gezellig met het vrouwtje op de bank liggen… En gelukkig, ze eet zich weer helemaal rond!

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Negen maanden alweer? Voor mijn idee ben je er net aangekomen!

Griemmank zei

Een kat is een kat is een kat.... ;-)

Jeanne zei

En zo is dat!

LEZEN (2) - Leesvoorwaarden

De Leesvoorwaardentoets.  Toen ik op de basisschool werkte, startte ik ieder schooljaar met een Leesvoorwaardentoets die afgenomen werd bij...